مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 07:202021-03-11بين الملل

مریک گارلند دادستان کل آمریکا شد


مریک گارلند، قاضی ارشد آمریکایی به عنوان دادستان کل جدید آمریکا و وزیر دادگستری معرفی شد و توانست 70 رای موافق در برابر 30 رای مخالف را از سنا رای اعتماد کسب کند.

- مریک گارلند، قاضی ارشد آمریکایی به عنوان دادستان کل جدید آمریکا و وزیر دادگستری معرفی شد و توانست 70 رای موافق در برابر 30 رای مخالف را از سنا رای اعتماد کسب کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه بی بی سی، قاضی گارلند که در سال 2016 از سوی باراک اوباما برای ورود به دیوان عالی معرفی شده بود، در بیست سال گذشته قاضی فدرال دادگاه تجدیدنظر در واشنگتن بوده است.

نام وی با به دست گرفتن پرونده بمب گذاری اوکلاهاما سیتی در سال 1995 بر سر زبان ها افتاد؛ بمب گذاری که به مرگ 168 نفر و مجروح شدن بیش از 400 نفر دیگر انجامید و همچنان بزرگترین بمب گذاری تروریستی تاریخ آمریکاست که مسبب آن یکی از شهروندان خود این کشور بوده است.

سمت دادستان کل (وزیر دادگستری) در کنار وزیر خارجه و وزیر دفاع، یکی از سه پست کلیدی کابینه روسای جمهوری آمریکاست.

گارلند در جریان جلسات بررسی رای اعتماد خود در مجلس سنا گفت مبارزه با تروریسم داخلی را اولویت خود قرار خواهد داد و در نخستین گام هم به حمله مرگبار ششم ژانویه به کنگره آمریکا خواهد پرداخت که از نظر وی حمله به رکن اصلی دموکراسی کشور، یعنی انتقال مسالمت آمیز قدرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مریک گارلند دادستان کل آمریکا شد

مریک گارلند دادستان کل آمریکا شد