مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 13:352021-03-10سياسي

انتقال آب دریای عمان به خراسان شمالی خواسته مردم استان است


نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس گفت: انتقال آب از دریای عمان به خراسان شمالی خواسته مردم این استان است و طی مکاتبه ای نیز این امر به رییس جمهور اعلام شده است.

- محمد پاکمهر در سفر شهرستانی استاندار خراسان شمالی به گرمه در 20 اسفندماه، با اشاره به اینکه انتقال آب از دریای عمان به استان یک تفکر ارزشمند است، اظهارکرد: انتقال این آب به شهرستان گرمه و جاجرم از سایر نقاط خراسان شمالی ضروری تر است.

وی افزود: 90 درصد خراسان شمالی در اقلیم خشک قرار دارد و از 11 دشت هشت دشت ممنوعه بحرانی است که دشت های گرمه و جاجرم ممنوعه بحرانی هستند و باید در صیانت و تداوم آب های زیرزمینی اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید سد گلمندره در شهرستان گرمه هرچه سریع تر به بهره برداری برسد، ادامه داد: شرکت آلومینیای جاجرم ساعتی بیش از 120 متر مکعب آب مصرف می کند که این میزان، حجم زیادی از آب است، بنابراین باید تلاش کنیم تا اندک آبی که از بارندگی در این منطقه جمع می شود، حفاظت کنیم.

پاکمهر تصریح کرد: ساخت تصفیه خانه در شهرهای گرمه، ایور و درق یکی دیگر از ضروریاتی است که باید به آن توجه شود و اگر به این اصل مهم نیز بی توجهی شده، امری اشتباه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب دریای عمان به خراسان شمالی خواسته مردم استان است

انتقال آب دریای عمان به خراسان شمالی خواسته مردم استان است