مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 13:202021-03-10پزشكي

خبر های خوب برای مبتلایان سندرم روده تحریک پذیر


یک مطالعه جدید مکانیسمی بیولوژیکی را شناسایی کرده که می تواند دلیل احساس درد برخی از افراد هنگام خوردن غذا های خاص را توضیح دهد.

- جی پلاس، به نقل از فرات نیوز، درد های شکمی مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر برای بسیاری از افراد یک مشکل آزار دهنده است، به ویژه اینکه علم پزشکی درمان موثری برای آن ارائه نکرده است، اما مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه کاتولیک لووین بلژیک انجام شده، مکانیسم بیولوژیکی را شناسایی کرده است که می تواند دلیل احساس درد برخی از افراد هنگام خوردن غذا های خاص را توضیح دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ این مطالعه امکان ایجاد روش های درمانی موثرتر برای سندرم روده تحریک پذیر را نشان می دهد که ناشی از فعالیت ماست سل ها در روده است و در نتیجه باعث آزاد شدن هیستامین و احساس درد در ناحیه شکم می شود.

حدود 20 درصد از جمعیت جهان از سندرم روده تحریک پذیر رنج می برند که باعث درد معده یا ناراحتی شدید پس از غذا خوردن می شود.

دلایل درد معده گای بیوککسستاینس، متخصص گوارش در دانشگاه لووان می گوید: تا این مرحله، بسیاری از جریان های پزشکی و تحقیقاتی هنوز معتقدند که پاتوفیزیولوژی IBS عمدتا به دلیل اختلالات روانی یا خلقی مانند افسردگی و اضطراب رخ می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر های خوب برای مبتلایان سندرم روده تحریک پذیر

خبر های خوب برای مبتلایان سندرم روده تحریک پذیر