مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 09:352021-03-10سياسي

حفظ هویت تاریخی منجر به همبستگی ملی می شود


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: با توجه به تغییرات جوامع انسانی، حفظ هویت و توجه به گذشته تاریخی و پیوند با دوره هایی که به خوبی درخشیده اند به عنوان دستاورد تلقی می شوند و برای ایجاد همبستگی ملی حائز اهمیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و تحقیقات در سومین کنگره بین المللی جندی شاپور گفت: بی گمان اینکه ایران کهن بنا به ثبت و تأیید سازمان آموزشی و فرهنگی ملل متحد یونسکو، میراث دار نهاد علم و دانشگاه است، مایه مباهات است و مساعی اصحاب خرد و اندیشه در بازکاوی چنین گذشته و دستاوردی جای بسی سپاس و قدردانی دارد.

  وی افزود: در نگاه نخست اینگونه به نظر می رسد که چنین سرمایه و دارایی نمادینی فقط برای جامعه و سرزمین ما مطرح است اما این ظرفیت و سرمایه تاریخی در نگاه جهانیان نیز مطرح است.

چرا که این دستاورد به نوعی وسعت چشمگیری را برای میراث تاریخی ما فراهم ساخته است و بر این مبناست که  در نگاه عامه مردم ایران و اندیشمندان جایگاه ویژه ای دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و تحقیقات یادآور شد: بازخوانی و بازنمایی تاریخ گذشته و سنت های نیکوی تجربه شده که مردم و به ویژه جوانان و دانشجویان ما به نوعی بتوانند نسبت به این ظرفیت ودارایی ای که در نزد ایرانیان است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ هویت تاریخی منجر به همبستگی ملی می شود

حفظ هویت تاریخی منجر به همبستگی ملی می شود