مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 08:402021-03-10سياسي

اشتغالزایی 4300 نفر با احداث باغات پایاب سد آزاد کردستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: احداث باغات پایاب سدآزاد استان کردستان منجر به اشتغالزایی 4هزار و 300 نفر در استان خواهد شد.

- ایسنا/کردستان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: احداث باغات پایاب سدآزاد استان کردستان منجر به اشتغالزایی 4هزار و 300 نفر در استان خواهد شد.

محمد فرید سپری امروز (20اسفند) در جریان بازدید نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از سامانه احداث باغات پایاب سد آزاد، در خصوص اجرایی کردن طرح صد هزارهکتاری توسعه اراضی آبی کردستان اظهار کرد: از این تعداد 16 هزار و 810 هکتار مربوط به حوزه رودخانه غرب و شمال غرب کشور است که 4 هزار و 300 هکتار آن مربوط به دوازده روستای حوزه شهرستان سنندج در بخش کلاترزان و حسین آباد است که 74 کیلومتر طول آن است.

وی با اشاره به اینکه برای سامانه انتقال آب از سد آزاد بیش از یک هزار و 700 میلیارد تومان هزینه شده است؛ عنوان کرد: برای استخرهای فرعی نیز حدود 35 میلیارد هزینە شدە است و مجموعە جهاد کشاورزی تا به امروز برای خطوط درجه 3 و 4 این سامانه 120 میلیارد هزینه کرده است.

سپری تصریح کرد: اولین قدم برای توسعه باغات استان انجام مطالعات خاک شناسی توسط مشاوران بوده است، اما به دلیل اینکه آب سد آزاد بهترین آب در کشور است و قرار بر این است آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغالزایی 4300 نفر با احداث باغات پایاب سد آزاد کردستان

اشتغالزایی 4300 نفر با احداث باغات پایاب سد آزاد کردستان