مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 08:202021-03-10اقتصادي

از بین رفتن 20 درصد مزارع غلات جوین در اثر سرما


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: 20 درصد مزارع غلات شهرستان جوین در اثر سرمای وارد شده از ابتداء سال زراعی از بین رفته که برآورد خسارت سرما تنها در ماه گذشته حدود 55 میلیارد ریال بوده است.

- علی اکبر قارزی با بیان این مطلب در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: حوادث طبیعی همه ساله به محصولات کشاورزی خسارت می زند که از بین این حوادث در سال جاری بیشترین خسارت به بخش کشاورزی شهرستان ناشی از سرما و تغییرات دمایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی و همچنین تولید کننده محصولات استراتژیک چغندر، کلزا، گندم و جو نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارد، بر ضرورت استفاده از تکنولوژی های نوین کشاورزی تاکید کرد.

قارزی گفت: وقوع پرشمار حوادث غیرمترقبه سیل، سرمازدگی و آفات مختلف همه ساله خسارت فراونی به محصولات کشاورزی وارد می کند که استفاده از برخی تکنولوژی های نوین در این زمینه کارساز است.

وی با اشاره به اختصاص 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و اختصاص 5000 هکتار کشت جو و 750 هکتار کشت دانه روغنی کلزا، افزود: سرمای وارد شده از ابتداء سال جاری باعث خسارت 20 درصدی به مزارع و از بین رفتن سطح بالایی از مزارع غلات شهرستان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از بین رفتن 20 درصد مزارع غلات جوین در اثر سرما

از بین رفتن 20 درصد مزارع غلات جوین در اثر سرما