مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 08:152021-03-10پزشكي

کودکان سیستان و بلوچستان علیه فلج اطفال واکسینه شدند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال برای 445 هزار و 984 کودک زیر پنج سال سیستان و بلوچستان انجام شد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال برای 445 هزار و 984 کودک زیر پنج سال سیستان و بلوچستان انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر سید مهدی طباطبایی اظهارکرد: سالانه تمامی کودکان زیر پنج سال ایرانی و غیرایرانی در سیستان و بلوچستان در 2 نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می کنند که مرحله نخست این طرح در اواخر بهمن اجرایی شد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم واکسیناسیون از 16 تا 19 اسفند اجرایی شده افزود: به برکت تلاش ها و مداخلات تیم های سلامت در سال های اخیر موردی از ویروس فلج اطفال در سیستان و بلوچستان و کشور مشاهده نشده و این طرح برای اطمینان کامل و پیشگیری همانند سال های گذشته امسال نیز در 2 مرحله در استان اجرا می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه یکی از مشخصات فلج اطفال گسترش در محیط بوده تصریح کرد: به همین دلیل علاوه بر نظام مراقبت فلج اطفال که سالیانه انجام می شود مراقبت های محیطی فلج اطفال را از سال های اخیر برای اولین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان سیستان و بلوچستان علیه فلج اطفال واکسینه شدند

کودکان سیستان و بلوچستان علیه فلج اطفال واکسینه شدند