مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 14:302021-03-09سياسي

امکان بررسی وضعیت تحولات شهرها در کشور با استفاده از شاخصهای 199


رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: با تبیین 199 شاخص پیشرفت شهری در ایران امکان بررسی وضعیت تحولات شهرها در کشور مهیا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ؛ محمد حسین بوچانی در وبینار آنلاین تبیین شاخص پیشرفت تهران که با حضور محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، اسفندیار زبردست، استاد دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران، سحر ندایی طوسی، استادیار گروه برنامه ریزی شهری و منطقه ای دانشگاه شهید بهشتی، زهیر صباغ پورآذریان، معاون امور بین الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران و فرهاد محبتی مدیر ترویج دانش و امور بین الملل مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار شد؛ با بیان این مطلب افزود: در شرایط کنونی سنجش و مقایسه شهرهای دنیا به عنوان موتورهای محرک توسعه اقتصادی و اجتماعی و توسعه فضایی بر اساس شاخص های استاندارد ضروری است.

وی با بیان اینکه سنجش شهرها سال هاست که در دستور کار مؤسسات و نهادهای بین الملل قرار گرفته است، ادامه داد: همچنین شهرها در دنیا تلاش می کنند بر اساس شاخص های یکپارچه ای به بهبود فضای اقتصادی و اجتماعی و کالبدی خود اقدام کنند.

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران بیان کرد: به رغم وجود این رویکرد جهانی اما در ایران تا قبل از تاکید و ابلاغ نظام نامه شاخص های پیشرفت شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان بررسی وضعیت تحولات شهرها در کشور با استفاده از شاخصهای 199

امکان بررسی وضعیت تحولات شهرها در کشور با استفاده از شاخصهای 199