مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 12:552021-03-09سياسي

لحاظ خط اعتباری ویژه برای تقویت دامپروری کردستان


خط اعتباری ویژه برای تقویت دامپروری کردستان لحاظ می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، سید جواد ساداتی نژاد که به همراه رییس مجلس به استان کردستان سفر کرده است عصر امروز در جریان بازدید از 9 دشت استان کردستان، اظهار کرد: امروز از  3 دشت ممنوعه و آبخیزداری قروه بازدید کردیم که حدود 700 میلیون مترمکعب، بیلان منفی در مخازن خود دارند.

وی خاطرنشان کرد: لذا لازم است فعالیت های آبخیزداری و تغذیه مصنوعی در این سه دشت انجام گیرد البته برای رفع این مشکل، باید تقویت اعتبارات آبخیزداری در این منطقه در سال 1400 در اولویت قرار گیرد.

صنعت شیلات یکی از ظرفیت های مهم کردستان نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در از سد ژاوه به سد سورال سرعت بگیرد و بخشی از آب سد سورال به سد سنگ سیاه منتقل شود حدود 10 هزار هکتار اراضی زیر کشت خواهد رفت و برداشت از آب های زیرزمینی کاهش پیدا می کند بنابراین با رهاسازی می توان بیلان منفی منطقه را پوشش داد، البته سد سورال نیاز به 6 متر افزایش ارتفاع دارد تا حجم مخزن آن از 11 به 50 میلیون مترمکعب افزایش پیدا کند.

وی افزود: به دلیل وجود منابع آبی خوب و سدهای موجود در منطقه کردستان، صنعت شیلات یکی از ظرفیت های مهم این منطقه به شمار می آید، لذا توسعه منابع شیلاتی یکی از اولویت های مهم این استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لحاظ خط اعتباری ویژه برای تقویت دامپروری کردستان

لحاظ خط اعتباری ویژه برای تقویت دامپروری کردستان