مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 07:052021-03-09اقتصادي

نقش دانشگاه ها در شرایط تحریمی برای توسعه کشور متفاوت است


معاون رییس جمهور با اشاره به نبود الزامات لازم برای توسعه با توجه به تحریم ها، گفت: در این برهه زمانی دانشگاه نقش متفاوتی در راستای توسعه کشور دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد باقر نوبخت صبح سه شنبه در ارتباط تصویری با کنگره ملی همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی، گفت: با وجود باقی ماندن هدف رشد 8 درصدی و اشتغال یک میلیون نفری در سال، منابعی که باید این هدف را تحقق می بخشید به دلیل تحریم و محاصره اقتصادی میسر نشد و دچار چالش شدیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در شرایط تحریمی تأمین منابع بودجه ای و تأمین منابع ارزی لازم برای ارقام چند میلیارد دلار ما را دچار مشکل کرده است، افزود: در چنین شرایطی فراهم کردن چندین میلیارد دلار در سال دست یافتنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما برای توسعه و رفاه کشور همچنان باقی است، اضافه کرد: کشور در حال سازندگی و توسعه است و هر هفته طرح های زیربنایی افتتاح می شود لذا اهداف توسعه باقی است اما الزامات توسعه فراهم نیست.

نوبخت با اشاره به اینکه جهت رسیدن به اهداف توسعه ای با وجود محدودیت های منابع، باید از ساز و کارهای دیگر استفاده کرد، گفت: قطعاً بدون پشتیبانی لازم از سوی دولت و بدون حضور دانشگاه امکان رشد صنعت وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش دانشگاه ها در شرایط تحریمی برای توسعه کشور متفاوت است

نقش دانشگاه ها در شرایط تحریمی برای توسعه کشور متفاوت است