مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 04:152021-03-09اقتصادي

آمادگی لازم در صورت حمله احتمالی ملخ ها/ منتظر حمله ملخ ها به مزارع باشیم؟


ملخ ها هر لحظه در کمین اند تا به مزارع و مراتع کشاورزان استان ایلام حمله کنند که همین امر موجب نگرانی کشاورزان شده درحالی که استان ایلام آمادگی کامل دارد تا در صورت خطر احتمالی هجوم ملخ ها به استان با آنها مچ اندازی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، طی هفته های گذشته اخباری در خصوص حمله ی ملخ های صحرایی به استان در روزهای آینده انتشار داده شده که نگرانی مردم استان را درپی داشته است.

سازمان حفظ نباتات کشور در همین راستا بیان کرده است: پیش بینی می شود دسته های گسترده ملخ صحرایی حدود 10 تا 15 روز آینده وارد کشور شوند( دمای پرواز باید 23 تا 24 درجه سانتی گراد باشد و از طرفی باید باد بورزد) که این شرایط ذکر شده از اواخر هفته آینده در عربستان فراهم می شود، یعنی هم دمای پرواز مناسب می شود و هم جهت باد به سمت ایران خواهد شد.

در ادامه ی این اخبار هشدار داده شد که استان ایلام یکی از مناطق مورد هجوم ملخ در کشور است و همین امر ترس و نگرانی مردم استان به خصوص کشاورزانی که در مناطق مرزی استان هستند را افزایش داده است.

تهاجم ملخ ها به صورت انبوه، فاجعه ای بزرگ برای کشتزار ها و کشاورزی منطقه مورد حمله است و در ادامه افزایش تعداد ملخ ها در مناطق مختلف به حدی است که در خیابان ها و محله های مختلف نیز می توان تعداد زیادی از این حشرات را مشاهده کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی لازم در صورت حمله احتمالی ملخ ها/ منتظر حمله ملخ ها به مزارع باشیم؟

آمادگی لازم در صورت حمله احتمالی ملخ ها/ منتظر حمله ملخ ها به مزارع باشیم؟