مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 04:052021-03-09سياسي

سید جمال بنیادگرا نبود


اندیشمند اسدآبادی در عجب بود از اینکه متفکران اسلامی شب همه شب در برابر چراغ نفتی چمباتمه می زنند، اما هرگز از خود نمی پرسند که چرا وقتی حباب شیشه ای چراغ را می پوشاند، - ایسنا/فارس اندیشمند اسدآبادی در عجب بود از اینکه متفکران اسلامی شب همه شب در برابر چراغ نفتی چمباتمه می زنند، اما هرگز از خود نمی پرسند که چرا وقتی حباب شیشه ای چراغ را می پوشاند، دود از چراغ برمی خیزد! سید جمال الدین اسدآبادی، که در متون غربی به سید جمال الدین افغانی مشهور است، یکی از پر بحث ترین شخصیت های تاریخ معاصر جهان اسلام است.

حتی امروز که 124 سال از مرگش می گذرد، هر جوانی که بخواهد درباره گذشته این سرزمین تحقیقی انجام بدهد و بفهمد که چگونه ما به اینجا رسیده ایم، ناگزیر باید اقدامات و زندگی سیدجمال الدین را نیز بررسی کند.

منبع اصلی دانش جوانان این نسل، متاسفانه ویکیپدیاست! یک دایره المعارف مجازی که اطلاعات درون آن را نه متخصصان مشخص و گزینش شده، بلکه هر فردی که زودتر آمده، نوشته است.

به همین دلیل معمولا مطالب غریبی در آن یافت می شود؛ خصوصا در نسخه فارسی آن! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در صفحه سیدجمال الدین اسدآبادی، در ویکیپدیای فارسی نوشته شده او پدر بنیادگرایی اسلامی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سید جمال بنیادگرا نبود

سید جمال بنیادگرا نبود