مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 18:552021-03-08اقتصادي

محصول انگور نیازمند نگاه ملی است/ 3 هزار متقاضی برای داربستی کردن انگور


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از 3 هزار متقاضی برای داربستی کردن انگور در استان وجود دارد، در سال جاری اعتبار کم بهره برای داربستی کردن انگور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، علی اکبری، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، با بیان این که استان قزوین رتبه دوم کشور در تولید انگور و رتبه اول در  تولید کشمش را دارد، اظهار داشت: استان قزوین حدود 76هزار هکتار باغ دارد که در بیش از 32هزار هکتار آن محصول انگور وجود دارد، از تولید650 هزار تنی محصولات باغی استان ، 400هزار تن آن متعلق به انگور است.

وی با بیان این که طی بیست سال گذشته به شکل الگویی و در سال های اخیر به شکل جهشی در رابطه با داربستی کردن باغات اقدام کرده ایم افزود: در حال حاضر، سطوح داربستی باغات استان بیش از 5 هزار و 300 هکتار است که تبدیل به یک الگو شده است و  الان بیش از 3 هزار متقاضی برای داربستی کردن وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال جاری اعتبار کم بهره  برای داربستی کردن انگور، تعلق نگرفته است در حالی که این موضوع یک طرح ملی است و استان قزوین نیز در این کار پیشرو است.

اکبری عنوان کرد: طی پنج سال گذشته بیش از 7میلیارد تومان به شکل یارانه و تسهیلات پرداخت شده است که یک جهشی در باغات داربستی اتفاق افتاد و متاسفانه در سال جاری امکان ادامه آن وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصول انگور نیازمند نگاه ملی است/ 3 هزار متقاضی برای داربستی کردن انگور

محصول انگور نیازمند نگاه ملی است/ 3 هزار متقاضی برای داربستی کردن انگور