مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 06:552021-03-08پزشكي

تلاش ستودنی دانشمندان ایرانی در کشف واکسن کرونا


از زمان پیدایش و شیوع ویروس کرونا، افراد زیادی در کشورهای مختلف جهان، با هر سنی قربانی این ویروس منحوس شده اند، آمار بالای مبتلایان و کشته شدگان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در این گزارش، با توجه به استقبال مردم از تولید واکسن و امید به ریشه کن شدن این ویروس، به سراغ یکی از متخصصین حوزه دارویی و یکی از اعضای ثبت شده است که براساس آنها می توان گفت این واکسن از نظر دارویی، سلامت خیلی خوب و کم ترین عوارض را دارد و هرچند به لحاظ تئوری، اثربخشی خوبی دارد اما در هر صورت باید منتظر عملکرد واکسن به طور عملی باشیم.

احمد غلامی افزود: واکسن های شرکت رازی، خوش نام هستند و هر ایرانی حداقل یکی از واکسن های این شرکت را در زمان عمر خویش زده است، بنابراین امید خوبی برای اثربخشی آن در خصوص ویروس کرونا وجود دارد.

وی با اشاره به پیشرفت های داخلی در پزشکی اذعان داشت: با وجود تحریم مواد اولیه، در تولید واکسن خیلی خوب پیش رفته ایم و دانشمندان جوان کشور در جنگ بیولوژیک، به مبارزه پزشکی برخاسته اند، که این مایه غرور و افتخار ما است.

استاد بیوتکنولوژی دارویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در زمینه تولید نسل جدیدی از واکسن توسط شرکت برکت نیز اظهار داشت: درباره واکسن شرکت برکت به نام کوو ایران نیز اطلاعات خوبی منتشر شده است که هر چند جزییات هنوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش ستودنی دانشمندان ایرانی در کشف واکسن کرونا

تلاش ستودنی دانشمندان ایرانی در کشف واکسن کرونا