مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 20:552021-03-07سياسي

نشانه هایی از تقویت دیپلماسی


مقایسه ای میان تحولات روزهای اخیر در عرصه سیاست خارجی با تحولاتی که هفته گذشته در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی رخ داد، نشان می دهد که وضعیت ناامیدکننده هفته گذشته که از مخدوش شدن فضا به ضرر ایران حکایت داشت با وقوع چند اقدام دستخوش تغییر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالرضا فرجی راد استاد ژئوپلیتیک دانشگاه در ادامه یادداشتش در روزنامه ایران نوشت: تصویب قطعنامه تروییکای اروپایی در حالی با عقب نشینی این کشورها در نشست هفته گذشته شورای حکام ملغی شد که آزادسازی بخشی از پول های ایران در عراق از یک طرف و نهایی شدن مسأله پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و اقداماتی که هند برای خرید نفت از ایران در دستور کار قرار داده است، نشان می دهد امریکا به منظور تلطیف فضا جهت تسهیل مسیر دیپلماسی با ایران چراغ سبز نشان داده است.

از سوی دیگر اتفاقاتی در نقاط حساس و بحرانی منطقه از جمله در عراق و مرز سوریه در حال رخ دادن است که امریکا می کوشد به دلیل حساسیت های موجود پیرامون برجام، آتش تنش را بالا نبرد.

بنابراین از سوی مقابل، نشانه های مثبتی در حال ارسال است که می تواند فضا را برای گره گشایی از بن بست کنونی برجام آماده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه هایی از تقویت دیپلماسی

نشانه هایی از تقویت دیپلماسی