مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 16:552021-03-07اقتصادي

300 هکتار از اراضی ملی دهلران رفع تصرف شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 300 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در شهرستان دهلران رفع تصرف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نصر الله پارسه عصر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران یگان حفاظت اداره و همکاری خوب دستگاه قضا این میزان از اراضی ملی از چنگال متصرفین خارج شده است.

وی بیان کرد: سالانه در شهرستان دهلران حدود 260 هزار اصله نهال تولید می شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته ظرفیت تولید نهال در سال جاری به یک میلیون 200 و هزار اصله رسیده و این کار برای توسعه کشت درخت اکالیپتوس و تامین نهال مورد نیاز شهرستان انجام شده است.

پارسه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار هکتار بیابان زدایی و جنگل کاری در شهرستان دهلران انجام شده است.

وی ادامه داد: این میزان جنگل کاری در عرصه های بیابانی شهرستان با گونه های سازگار با آب و هوای منطقه کاشته شده و سرانه جنگل مراتع در حوزه شهرستان به ازای هر نفر یک هکتار است.

پارسه عنوان کرد: در حوزه آبخیزداری امسال 6 پروژه در شهرستان اجرا شده و یکی از اهداف مهم آبخیزداری، کنترل و مهار سیلاب های مخرب و بهره برداری بهینه از روان آب های سطحی برای تغذیه سفره های آب زیرزمینی و کاهش خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 هکتار از اراضی ملی دهلران رفع تصرف شد

300 هکتار از اراضی ملی دهلران رفع تصرف شد