مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 14:252021-03-07سياسي

نیمی از رای دهندگان به روحانی بانوان بودند اما وزیر زن نداریم


عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از 30 درصد سهمیه لیست های اصلاح طلبان زنان بودند اما آثار آن در بدنه دولت قابل مشاهده نیست و هیچ وزیر زنی نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز با اشاره به روز جهانی زن اظهار کرد: اعضای محترم شورا همانطور که می دانید در آستانه روز جهانی زن قرار داریم و همچنین مرد از دامن زن به معراج می رسد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش شکاف جنسیتی مجمع جهانی اقتصاد در سال 2020، دنیا هنوز 100 سال تا دستیابی کامل به برابری جنسیتی راه در پیش روی خود دارد و رتبه کلی ایران 148 از 153 کشور مورد بررسی است و حتی در کشورهای منطقه و شمال افریقا رتبه 16 از 19 کشور را دارد.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید بگویم که با عدالت جنسیتی فاصله ها داریم و سهم زنان از بازار کار ایران حدود 16 درصد است همچنین به رغم به دست داشتن بیش از 50 درصد از کرسی های دانشگاهی برای زنان تنها حدود 30 در صد از آنان هیئت علمی هستند.

نژادبهرام تاکید کرد: باید بدانید که بیش از 85 درصد زنان ایران باسواد هستند، اما این سوال ایجاد می شود که چرا بیش از دو میلیون زن سرپرست خانوار در مشاغل پایین دستی به دنبال کار هستند؟ چرا سهم زنان از مجلس شورای اسلامی تنها 4 درصد است!؟ و چگو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از رای دهندگان به روحانی بانوان بودند اما وزیر زن نداریم

نیمی از رای دهندگان به روحانی بانوان بودند اما وزیر زن نداریم