مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 12:302021-03-07سياسي

«جنگ تا صلح» در نگاهی به ایدئولوژی و ادیان جهان


شعر جنگ برای صلح بر پایه دو مقوله است، اول «تحلیل جامعه شناسی موضوع ادبیات جنگ»و دوم «ارائه آثار در زمینه جنگ و صلح » توسط شاعران ایرانی و خارجی.

- عبدالجبار کاکایی گفت: شعر جنگ برای صلح بر پایه دو مقوله است، اول تحلیل جامعه شناسی موضوع ادبیات جنگ و دوم ارائه آثار در زمینه جنگ و صلح توسط شاعران ایرانی و خارجی.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست خبری اولین وبینار بین المللی شعر جنگ برای صلح با همکاری و مشارکت انجمن شاعران موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور عبدالجبار کاکایی؛ دبیر اجرایی وبینار، نرگس معدنی پور؛ معاون فرهنگی و هنری در سالن تشریفات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شنبه 17 اسفند ماه برگزار شد.

عبدالجبار کاکایی موضوع وبینار شعر جنگ برای صلح سال ها در ذهنم بود و مترصد فرصتی بودم تا طرح را به نهاد متدین چون موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارائه دهم و شاهد آن کتاب بررسی تطبیقی موضوعات شعر پایداری ایران و جهان است که سالهای پیش نوشته ام.

این کتاب کندکاو و کوششی برای استخراج موضوعات جنگ در ادبیات ملت ها و مقایسه و تفاوت آنها است.

وی جنگ را پدیده ای منفور در فرهنگ بشری عنوان کرد و گفت: غالباً وجهه مشترک نگاه شاعران و نویسندگان در سراسر جهان به مقوله جنگ؛ اشاره به موضوع تخریب و ویرانی و کشتار و مسائل صبعانه ای است که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جنگ تا صلح» در نگاهی به ایدئولوژی و ادیان جهان

«جنگ تا صلح» در نگاهی به ایدئولوژی و ادیان جهان