مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 11:152021-03-07سياسي

ارائه خدمات به اسناد دفترچه ای مقدور نیست/لزوم دریافت سند تک برگی


معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: از شهروندان خواستاریم نسبت به تعویض اسناد دفترچه ای به تک برگی اقدام کنند چراکه امکان ارائه خدمات به اسناد دفترچه ای مقدور نیست.

- محمد حسین مخملباف در گفت و گو با مهر با اشاره به وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک بیان کرد: صدور مالکیت حد نگار برای املاک بعد از انجام اقدامات لازم از مهم ترین رسالت های این سازمان است.

وی با بیان اینکه سند مالکیت حد نگار دارای مختصات جغرافیایی است، افزود: سندی که به صورت حدنگار یا کاداستر صادر می شود در کل دنیا دارای مختصات منحصر به فردی بوده و مشابه با هیچ نقطه ای نیست.

مخملباف با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک بر اساس ماده 3 قانون حدنگار از بهمن ماه 93 مکلف شده تمام اسناد دفترچه ای را به تک برگی تبدیل کنند، گفت: بر اساس این ماده تمام املاک دولتی و غیر دولتی باید در بانک جامع املاک جانمایی شوند.

معاون املاک و کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین بر اساس ماده 9، باید دستگاه های اجرایی نقشه هایی با استانداردهای کاداس و حدنگاری به واحدهای ثبت ارائه دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 11 بعد از گذشت پنج سال اسناد دفترچه ای هیچگونه اعتباری ندارد، اظهار کرد: این مهلت در فروردین ماه سال جاری به اتمام رسیده اما تعداد کمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات به اسناد دفترچه ای مقدور نیست/لزوم دریافت سند تک برگی

ارائه خدمات به اسناد دفترچه ای مقدور نیست/لزوم دریافت سند تک برگی