مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 09:302021-03-07پزشكي

مهمترین علامت «گلوکوم» بی علامتی است/ضرورت معاینات چشم پزشکی از 40 سالگی


یک فوق تخصص قرنیه، لیزیک و آب مروارید گفت: شایع ترین علامت بیماری گلوکوم یا آب سیاه، بی علامتی است و بیماران تا زمان آسیب شدید بر اثر بینایی، - مهمترین علامت گلوکوم بی علامتی است/ضرورت معاینات چشم پزشکی از 40 سالگی ایسنا/خراسان رضوی یک فوق تخصص قرنیه، لیزیک و آب مروارید گفت: شایع ترین علامت بیماری گلوکوم یا آب سیاه، بی علامتی است و بیماران تا زمان آسیب شدید بر اثر بینایی، علامتی را تجربه نمی کنند.

علیرضا اسلام پور در گفت وگو با ایسنا در خصوص بیماری گلوکوم عنوان کرد: گلوکوم در فارسی به آب سیاه ترجمه می شود.

گلوکوم یا آب سیاه عملا یک بیماری پیش رونده و تخریبی در عصب بینایی چشم است؛ به عبارتی دیگر در این بیماری، رشته های عصب بینایی دچار آسیب پیش رونده می شوند و تخریبی در عصب بینایی شکل می گیرد.

وی در رابطه با دسته های اصلی این بیماری بیان کرد: بیماری گلوکوم یا آب سیاه به دو دسته اصلی تقسیم می شود؛ گلوکوم زاویه باز و زاویه بسته.

زاویه، محل آناتومیکی در داخل چشم است که حدفاصل بین قرنیه از جلو و عنبیه در پشت قرار می گیرد و این مکان در واقع محل خروج مایع داخل چشم است؛ ذبه عبارتی دیگر، یک مایعی به صورت دائم از جسم مژگانی در داخل چشم تولید و از مردمک رد می شود و از زاویه ای که توضیح دادم در جلو خارج می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین علامت «گلوکوم» بی علامتی است/ضرورت معاینات چشم پزشکی از 40 سالگی

مهمترین علامت «گلوکوم» بی علامتی است/ضرورت معاینات چشم پزشکی از 40 سالگی