مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 09:102021-03-07اقتصادي

شاخص راه روستایی در کردستان 51 درصد است


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان گفت: حدود 51 درصد از جاده های روستایی از شاخص آسفالت برخوردار هستند که در گذشته این میزان حدود 48 درصد بوده است.

- راشد مدرس گرجی در بازدید از خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: در سراسر کشور بیش از 90 درصد از حمل ونقل ها، جاده ای است که در استان کردستان بیشتر نمود دارد زیرا حمل و نقل هوایی آنچنان که شاید و باید در استان فعالیت ندارد و حمل ونقل ریلی نیز هنوز راه اندازی نشده است.

وی افزود: در استان کردستان بالغ بر 8000کیلومتر جاده وجود دارد که از این میزان تقریبا حدود 6 هزار و 180 کیلومتر آن روستایی و مابقی بین شهری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان میزان بهره مندی روستاهای استان را از راه آسفالته 51 درصد عنوان و بیان کرد: در گذشته این میزان حدود 48 درصد بوده که در یک سال اخیر که راه های روستایی به اداره کل راهداری استان کردستان واگذار شده است این شاخص از 48 درصد به 51 درصد رسیده است.

گرجی افزود: متوسط راه های روستایی از 6180 کیلومتری که عنوان شد حدود 3 هزار و 100 کیلومتر آسفالت و مابقی خاکی و شنی است که نیازمند تلاش و کار بیشتر در حوزه آسفالت جاده های روستایی است.

وی ادامه داد: طی یک سال و نیم اخیرکه راه های روستایی به راهداری استان واگذار شده 110 کیلومتر جاده های روستایی توسط این اداره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص راه روستایی در کردستان 51 درصد است

شاخص راه روستایی در کردستان 51 درصد است