مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 08:452021-03-07پزشكي

تشخیص سریع دی ان ای و آران ای با حسگری کوچک


نتایج تحقیق جدید دانشگاه آمریکا نشان می دهد، در کمتر از یک ثانیه، یک حسگر کوچک مورد استفاده در تحقیقات شیمی مغز می تواند مولکول های اصلی را که دستورالعمل های ژنتیکی برای زندگی، - ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق جدید دانشگاه آمریکا نشان می دهد، در کمتر از یک ثانیه، یک حسگر کوچک مورد استفاده در تحقیقات شیمی مغز می تواند مولکول های اصلی را که دستورالعمل های ژنتیکی برای زندگی، آران ای (RNA) و دی ان ای (DNA) ارائه می دهند را شناسایی کند.

به نقل از نیوز، محققان دانشگاه آمریکایی واشنگتن معتقدند که یک حسگر، ابزاری مفید برای دانشمندانی است که در تحقیقات بالینی مشغول اندازه گیری متابولیسم DNA هستند و این حسگر می تواند راهی سریع برای پزشکان آزمایشگاه در تشخیص نمونه های سالم از بیمار و تشخیص عامل بیماری زای قارچی، باکتریایی یا ویروسی، قبل از تجزیه وتحلیل بیشتر باشد.

برای بررسی این که آیا حسگرها می توانند RNA و DNA را تشخیص دهند، الکساندر زستوس، استادیار شیمی با جان براخت، دانشیار زیست شناسی، برای آزمایش روش جدیدی در تشخیص RNA و DNA همکاری کرد.

این حسگرها که به عنوان میکروالکترودهای فیبرکربن نیز شناخته می شوند، به محققانی مانند زستوس امکان اندازه گیری دقیق مواد شیمیایی در مغز را می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص سریع دی ان ای و آران ای با حسگری کوچک

تشخیص سریع دی ان ای و آران ای با حسگری کوچک