مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 08:252021-03-07پزشكي

آیا ویروس کرونا از سطوح منتقل می شود


اخیرا مطالبی با تکیه بر داده های یک پژوهش نه چندان به روز، دست به دست می شود که تمام تلاش ها و زحمات ما برای ضدعفونی کردن سطوح به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا را زیر سئوال می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، زیر سوال برده است.

در مقاله ای که جولای 2020 (تیرماه) در مجله پزشکی لنست انتشار یافت، بیان شد که احتمال انتقال کووید 19 از طریق سطوح بی جان بسیار ناچیز است و تنها در مواردی که فرد آلوده روی سطح سرفه یا عطسه کند و شخص دیگری بلافاصله پس از سرفه یا عطسه (در طی یک تا دو ساعت) آن سطح را لمس کند احتمال انتقال وجود دارد.

همچنین در این گزارش گفته شده که اگرچه ضد عفونی دوره ای و استفاده از دستکش به ویژه در بیمارستان از اقدام های احتیاطی منطقی است، اما فومیت هایی (سطوح آلوده) که ساعت ها با حامل آلوده در تماس نبوده اند، خطر انتقال قابل اندازه گیری در محیط های غیر بیمارستانی ندارند.

اوایل فوریه 2021 (بهمن ماه) نیز گزارشی در مجله علمی نیچر منتشر شد که تاکید می کرد ابتلاء به ویروس کرونا از طریق سطوح نادر است و ویروس کووید 19 غالباً توسط افرادی که در حال صحبت کردن و بازدم قطره های بزرگ و ذره های کوچک به نام آئروسل اند، منتقل می شود؛ بنابر این ابتلاء به ویروس کرونا از سطح - اگرچه امکان دارد – اما به نظر می رسد که نادر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ویروس کرونا از سطوح منتقل می شود

آیا ویروس کرونا از سطوح منتقل می شود