مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 07:352021-03-07اقتصادي

شکوفایی صنعت نوغان در 1400


رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا با اشاره به توزیع 850 جعبه تخم نوغان به صورت رایگان بین متقاضیان در سال 98 گفت: امیدواریم با حمایت های بیشتر در سال 1400 افزایش چشمگیر توزیع تخم نوغان را در شهرستان شاهد باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از صومعه سرا، پرورش کرم ابریشم در این شهرستان با دارا بودن قدمت چند 10 ساله و قطب تولید پیله و نخ ابریشم بودن با توجه به مزیت مدت زمان کوتاه پرورش کرم ابریشم و قیمت مناسب فروش پیله در سال های اخیر امکان به کارگیری بخش غیرفعال جامعه روستایی را فراهم کرده است که احیا توتستان ها و تأمین زیرساخت های لازم برای ترویج این شغل پردرآمد در کنار کشاورزی، دامداری و دیگر مشاغل زودبازده می تواند اثربخشی قابل توجهی در توسعه اقتصادی روستاهایی داشته باشد.

محمدعلی اکبری، رییس تولیدات دامی شهرستان صومعه سرا در این رابطه به خبرنگار فارس گفته است که هم زمان با هفته درختکاری و منابع طبیعی 16 هزار اصله نهال توت اصلاح شده بین نوغانداران و افراد علاقه مند به این صنعت توزیع می شود.

به گفته وی، نهضت توزیع رایگان نهال توت در جهت ترویج نوغانداری، احیا کسب وکارهای وابسته به این شغل استراتژیک که زمانی نه چندان دور قطب اقتصادی مردمان این دیار بود و پویایی قابل وصفی را در توسعه تولید نخ و پیله تر ابریش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکوفایی صنعت نوغان در 1400

شکوفایی صنعت نوغان در 1400