مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 05:302021-03-07پزشكي

آیا بیماری آتشک سیب و گلابی را می شناسید؟


آتشک یکی از قدیمی ترین بیماری های باکتریایی است که درختان سیب و گلابی را بیشتر تخریب می کند.

- ایسنا/لرستان یک گیاه پزشک گفت: آتشک یکی از قدیمی ترین بیماری های باکتریایی است که درختان سیب و گلابی را بیشتر تخریب می کند.

سارا عالی زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آتشک از قدیمی ترین بیماری های باکتریایی است که عامل آن باکتری اروینیاست که می تواند بیش از 75 نوع درخت و بوته از خانواده روساسنا را مورد حمله قرار دهد.

وی با اشاره به این که این بیماری در درختان سیب و گلابی بیشتر مخرب است، عنوان کرد: باکتری عامل بیماری در شانکرهای نسبتاً فرو رفته زمستان گذرانی کرده و در بهار زمانی که دمای محیط مساعد باشد و باران های مکرری روی دهد باکتری شروع به فعالیت کرده و به سرعت زیاد شده و با کمک حشرات، باران و باد پراکنده می شود.

عالی زاده با اشاره به این که بیماری آتشک بیش از 200 سال است که در آمریکای شمالی شناخته شده ولی کنترل آن به علت ناشناخته بودن عامل بیماری مشکل بوده، افزود: متأسفانه در حال حاضر عامل بیماری مشخص بوده و به دلایلی کنترل بیماری مشکل تر شده است.

این گیاه پزشک با اشاره به علایم بیماری آتشک، عنوان کرد: در اوایل بهار حدود دو هفته قبل از باز شدن گل ها، گلبرگ ها آب سوخته، قهوه ای رنگ و سپس سیاه می شوند و روی درخت باقی می مانند و شاخه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بیماری آتشک سیب و گلابی را می شناسید؟

آیا بیماری آتشک سیب و گلابی را می شناسید؟