مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 04:352021-03-07فرهنگي

خانه تاریخی جاجرمی، بنایی ماندگار در دل شهر بجنورد


خانه جاجرمی از بناهای اواخر دوره قاجاریه و نمونه ارزشمندی از معماری سنتی نوع حیاط مرکزی است که در دل شهر بجنورد قرار دارد و هم اکنون با عنوان خانه صنایع دستی، - ایسنا/خراسان شمالی خانه جاجرمی از بناهای اواخر دوره قاجاریه و نمونه ارزشمندی از معماری سنتی نوع حیاط مرکزی است که در دل شهر بجنورد قرار دارد و هم اکنون با عنوان خانه صنایع دستی، مآمن هنرمندان بسیاری از این شهر شده است.

در خیابان طالقانی شرقی بجنورد و در کوچه جاجرمی، خانه ای به همین نام جا خوش کرده است که روایت گر بخشی از تاریخ و هنر این شهر است.

بنایی کوچک که گرچه درست در دل شهر و در هیاهوی زندگی ماشینی قرار گرفته اما کافی ست برای فراموشی و دوری از این هیاهو و رسیدن به آرامش، دقایقی قدم در این خانه تاریخی بگذاری، در معماری زیبای آن غرق شوی و به بازدید غرفه هایی بروی که حالا هرکدام مآمن هنرمندی شده است تا با کیمیای هنر خود، صنایع دستی و تولیداتی را خلق کنند که نمونه اش بی بدیل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تولیداتی که در قالب گلیم، معرق، سفال، صنایع چرم، چاروق، البسه محلی و.

تبلور یافته و در حقیقت هویت تاریخی و فرهنگی مردمان این خطه از سرزمینمان را بیان و در غرفه های این خانه تاریخی، چشمان گردشگران و بازدیدکنندگان را میهمان زیبایی های خود می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تاریخی جاجرمی، بنایی ماندگار در دل شهر بجنورد

خانه تاریخی جاجرمی، بنایی ماندگار در دل شهر بجنورد