مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 17:552021-03-06اقتصادي

با فناوری نانو، بازیافت طلا و نقره با کارایی بالاتری انجام می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، اسپارک تکنولوژیز نتایج حاصل از آزمایش های خود روی بازیافت طلا و نقره را ارائه کرده است که نشان می دهد میزان جذب این فلزات روی سطح جاذب ها، - شرکت اسپارک تکنولوژیز (Sparc Technologies) روشی برای بازیافت طلا و نقره ارائه کرده است که در آن از تصفیه مبتنی بر گرافن استفاده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، اسپارک تکنولوژیز نتایج حاصل از آزمایش های خود روی بازیافت طلا و نقره را ارائه کرده است که نشان می دهد میزان جذب این فلزات روی سطح جاذب ها، با افزایش میزان گرافن در جاذب های تجاری ، افزایش می یابد.

این شرکت به عنوان بخشی از تلاش خود برای توسعه فناوری هایی که می توانند بازارهای بزرگ صنعتی را تقویت کرده و راه حلی برای سناریوهای غیراقتصادی یا خطرناک برای زیست محیطی ارائه دهد، در حال تحقیق و توسعه برای استفاده از جاذب های مبتنی بر کامپوزیت گرافن است تا از آن ها برای حذف فلزات گران بها، نفت و آلاینده های PFAS استفاده کند.

به گفته مسئولان اسپارک، این کلاس جدید از مواد کامپوزیتی با تأمین ظرفیت جذب بالاتر و میزان بازیابی بهتر، مزایای زیادی نسبت به جاذب های موجود دارد، جاذب هایی که اساساً مبتنی برکربن فعال هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با فناوری نانو، بازیافت طلا و نقره با کارایی بالاتری انجام می شود

با فناوری نانو، بازیافت طلا و نقره با کارایی بالاتری انجام می شود