مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 13:052021-03-06فرهنگي

در دیوان سینمای ایران نمی توان از صفحه ملاقلی پور به سادگی گذشت


محمدیاشار نادری رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح در یادداشتی به مناسبت سالروز درگذشت رسول ملاقلی پور یاد و خاطره این هنرمند را زنده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید محمد یاشار نادری رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح طی یادداشتی به مناسبت سالروز درگذشت رسول ملاقلی پور یاد و خاطره این هنرمند ارزشمند و پرآوازه سینمای ایران را گرامی داشت.

متن یادداشت بدین شرح است: نوشتن از هنرمندی که اعتقاداتش را به جای گفتن و حرف زدن در تک تک فریم های آثارش چه سینمایی چه عکس و چه مستند ساری و جاری کرده بی شک سخت ترینِ نوشته هاست اما چه باید کرد که این روزها سینمای ایران نبود رسول ملاقلی پور را بیش از هر زمان دیگری احساس می کند، هنرمندی مملو از دغدغه های که وقتی هم قدم و هم راهش می شدی هُرم حرارتش تمام وجودت را لبریز می کرد.

ملاقلی پور را نه در گزارش ها و یادداشت ها بلکه باید در نینوا ، سفر به چزابه ، پرواز در شب ، افق ، قارچ سمی ، هیوا و حتی در فریم های عکس خرمشهر و حمید و فاطمه اش یافت، ملاقلی پور را باید در مهدی فرمانده گردان کمیل یافت که برای سینمای ایران به میدان جنگ رفت، او را باید در سلیمان قارچ سمی دید که مجنون وار بعد از جنگ تحمیلی همچنان بوی خاک ریز و سنگرهای جبهه را می داد، در نصرت افق باید دید که بی نام ونشان، تنها و دل کنده از دنیای امروزی به خط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دیوان سینمای ایران نمی توان از صفحه ملاقلی پور به سادگی گذشت

در دیوان سینمای ایران نمی توان از صفحه ملاقلی پور به سادگی گذشت