مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 10:052021-03-06دانش

3 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های چین تحصیل می کنند/ حقوق اساتید ایرانی در چین


رایزن علمی و فرهنگی ایران در چین گفت: 3 هزار دانشجوی ایرانی در کشور چین در حال تحصیل هستند و 14 دانشگاه رشته زبان و ادبیات فارسی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازنبود این تعداد به 13 استاد می رسید که محدودیت ویزای دریافتی مانع شد.

وی ادامه داد: استادان زبان ادبیات فارسی در چین در آموزش و تألیف کتاب کوشا هستند و در حوزه گسترش زبان و ادبیات فارسی اصلاً محدودیت نبوده و دانشگاه ها هزینه خوبی در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: متأسفانه وزارت علوم و برخی از مراکز مرتبط به چین آن گونه که شایسته است توجه نمی کنند و درخواست می کنم که به این موضوع توجه شود.

رایزن علمی و فرهنگی ایران در چین افزود: بحث زبان فارسی چندان در این کشور رایج نیست ولی گروه ها در این زمینه دانشجو پذیرش می کنند، بسیار مأموریت محور بوده و هر دانشگاه سرفصل خود را دارد و دانشگاه های غیردولتی هم در این زمینه فعال شدند دانشجو فارسی پذیرش می کنند و اگر دانشگاه های ایران کمک کنند می توانیم در بسیاری از دانشگاه ها تا سطح دکتری دانشجو داشته باشیم.

وی ادامه داد: مسئولیت کرسی های زبان فارسی کشور چین با دانشگاه شهید بهشتی است که درخواست می کنم آن را با دانشگاه علامه جابجا کنند چون دانشگاه علامه طباطبایی مرکز مطالعات جمهوری خلق چین دارد و استادان چینی عضو مجلات علمی دانشگاه علامه طباطبایی هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های چین تحصیل می کنند/ حقوق اساتید ایرانی در چین

3 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های چین تحصیل می کنند/ حقوق اساتید ایرانی در چین