مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 08:402021-03-06اقتصادي

حمام فرمان آباد با هزینه 100 میلیون تومان قابل بهره برداری می شود


مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: مرمت های حمام فرمان آباد با هزینه صد میلیون تومان انجام و قابل بهره برداری می شود و می توان به عنوان موزه روستایی این محل را آماده کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: مرمت های حمام فرمان آباد با هزینه صد میلیون تومان انجام و قابل بهره برداری می شود و می توان به عنوان موزه روستایی این محل را آماده کرد.

عبدالرحیم تاج محمدی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: در روستای فرمان آباد، یک حمام است که چند سال پیش در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده، اما قابل استفاده نیست.

قسمت های داخلی و خارجی حمام مرمت شده اما باز هم نیاز به مرمت دارد و روبه روی آن نیز یک حوض انبار است و همچنین مزاری هم معروف به پیر شکربار در آن جا وجود دارد که نقل است مردم برایش شکر جمع می کردند و البته در حال حاضر در این مکان تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی همان منطقه نیز دفن شده اند.

وی ادامه داد: حمام مذکور در گذشته استفاده می شده؛ از زمانی که حمام های مجهز در خانه ها ساخته شد، این حمام ها غیر قابل استفاده گردید و در حال حاضر فقط برای بازدید است.

اگر اعتبار باشد قصد داریم به دهیاری و شورای روستای فرمان آباد پیشنهاد یک کاربری فرهنگی دهیم؛ چرا که با توجه به آثاری که در آن جا پیدا شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمام فرمان آباد با هزینه 100 میلیون تومان قابل بهره برداری می شود

حمام فرمان آباد با هزینه 100 میلیون تومان قابل بهره برداری می شود