مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 08:252021-03-06سياسي

پژوهش عنصر مغفول مانده حوزه های علمیه فارس


مدیر حوزه های علمیه برادران فارس گفت: یکی از عناصری که عاملی برای نشاط آموزشی است و تاکنون در حوزه های علمیه مغفول مانده است پژوهش های دینی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمد استوار میمندی پیش از ظهر شنبه در آیین اختتامیه دوره های ششم و هفتم جشنواره علمی و پژوهشی علامه حلی بیان کرد: موضوع پژوهش در حوزه های علمیه از جمله مشکلاتی است که تاکنون برطرف نشده است این در حالی است که پژوهش می تواند عاملی برای جذب افراد به مسائل دینی و توسعه اسلامی باشد.

وی افزود: برخی تصور می کنند که می توان دین و مسائل دینی را بدون آموزش و پژوهش در اختیار دیگران قرار دهند این در حالی است که دین پژوهی زمانی محقق خواهد شد که عالمان دینی نسبت به تألیف و پژوهش در حوزه های مختلف دینی پرداخته و در حوزه وسیعی در جوامع اسلامی و جهان منتشر گردد.

استوار میمندی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به جامعه پردازی دارد و این موضوع محقق نخواهد شد مگر زمانی که عالمان نسبت به تبیین دیدگاه اسلام در خصوص مسائل مختلف اقدام کنند این نکته نیز زمانی در دسترس خواهد بود که پژوهش در حوزه های علمیه مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: یکی از چالش های که در حوزه های علمیه با آن مواجه هستیم موضوع رکود طلاب در مسائل پژوهشی است البته ایجاد تحول در زمینه علوم انسانی زما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش عنصر مغفول مانده حوزه های علمیه فارس

پژوهش عنصر مغفول مانده حوزه های علمیه فارس