مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 08:102021-03-06فرهنگي

تشریح اهداف برگزاری جشنواره موسیقی نی انبان


رییس جشنواره موسیقی نی انبان با اشاره به برگزاری این رویداد در جزیره کیش از ماموریت ها و اهداف اصلی یک جشنواره موسیقایی در روزهای پایانی سال سخن گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اولین جشنواره موسیقی انبان، خسرو نشان رییس جشنواره موسیقی نی انبان، درباره پایه گذاری چنین رویدادی در جزیره کیش گفت: در سال 1394 نی انبان به عنوان میراث ناملموس از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در استان های کرمان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان ثبت ملی شد.

بنابراین وظیفه ما براین بود که جایگاهی برای ساز نی انبان که ریشه در تاریخ و فرهنگ سرزیمنمان دارد پیدا کنیم.

وی ادامه داد: جشنواره های موسیقی مختلفی در کشور برگزار می شود که یکی از بهترین جشنواره ها، موسیقی نواحی است ولی آنچه درکیش اتفاق می افتد تمرکز بر ساز نی انبان است که به عنوان ساز مشترک در یک گستره بزرگ جغرافیایی است چرا که در دعوت ازگروه های خارجی توانستیم ردپای این سازرا در بسیاری از کشورها پیدا کنیم.

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش با اشاره به قابلیت های ساز نی انبان برای داشتن جشنواره اختصاصی بیان داشت: علاقمندی مردم به موسیقی جنوب را می توان عاملی برای جاذبه گردشگری دانست و از آنجایی که یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری در کیش، موسیقی است و همچنین توجه به نی انبان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح اهداف برگزاری جشنواره موسیقی نی انبان

تشریح اهداف برگزاری جشنواره موسیقی نی انبان