مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 08:002021-03-06اقتصادي

اهمیت بازگشت معادن راکد به چرخه تولید/مشکل فعالیت معدن مس راوه


عضو هیئت مدیره معدن دالی با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده برای این معدن، گفت: برای فعالیت معدن مس راوه تمام مجوزهای قانونی صادر شده است و افتتاح آن برای روستاییان اشتغال زایی پایدار به همراه دارد.

- fه گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه فارس من با ثبت سوژه ای با عنوان را برای کشور و منطقه ایجاد کند چرا که صنایع بسیاری به مس به عنوان ماده اولیه نیاز دارند.

مختاری تصریح کرد: معدن دالی در استان مرکزی شهرستان دلیجان و در 8 کیلومتری روستای راوه واقع شده است و این معدن 5 میلیون تن ذخیره قطعی و  12 میلیون تن ذخیره تخمینی با عیار نیم درصد دارد.

همچنین با توجه به اکتشافات انجام شده به عنوان یکی از مهمترین ذخایر در کشور برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی شناخته می شود.

وی تأکید کرد: علی رغم جریان سازی هایی که برای این معدن از نظر زیست محیطی ایجاد شده است، فعالیت معدن هیچگونه خسارات را برای اطراف ایجاد نمی کند و تمام برآوردها و آزمایش ها و همچنین نظارت های مستقیم بیانگر این نکته است که آب و منابع طبیعی منطقه هرگز با مشکل از لحاظ آلودگی روبرو نخواهند شد.

مختاری تصریح کرد: با گذشت چند سال از دریافت پروانه به دلایل مختلفی که بیشتر مربوط به بومیان منطقه بوده است، این معدن در حال حاضر غیر فعال بوده و با در نظر گرفتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت بازگشت معادن راکد به چرخه تولید/مشکل فعالیت معدن مس راوه

اهمیت بازگشت معادن راکد به چرخه تولید/مشکل فعالیت معدن مس راوه