مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 07:052021-03-06اقتصادي

جنگل کاری 1050 هکتار از اراضی ملی در کردستان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 50 هکتار از مساحت اراضی ملی در این استان جنگل کاری شده است.

- سعدی نقشبندی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی عملیات جنگل کاری قاتصادی و مشارکتی 500 هکتار از اراضی ملی در روستای آرندان سنندج انجام شد و طی هفته درختکاری نیز در دیگر شهرستان ها طرح های مشابهی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های این سازمان ارتقای مشارکت های مردمی و ارتقای وابستگی جوامع محلی از نظر اقتصادی به حوزه های مرتعی است، افزود: با جنگل کاری این مراتع توجه روستاییان به حفظ و حراست از جنگ ها بیشتر شده و در نتیجه در بحث جلوگیری از قطع درختان جنگلی می تواند تاثیرگذار باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه هایی که در راستای جلوگیری از قطع درختان جنگلی و قاچاق چوب در دستور کار این سازمان قرار دارد، بحث زراعت چوب است که می تواند سرانه درآمد خانوارهای محلی را ارتقا دهد.

نقشبندی یادآور شد: با غرس نهال در بحث توسعه زراعت چوب مردم منطقه بیشتر به فکر حفظ و حراست از جنگل ها خواهند بود چرا که پس از چند سال از این محل می توانند بهره برداری کرده و درآمدزایی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل کاری 1050 هکتار از اراضی ملی در کردستان

جنگل کاری 1050 هکتار از اراضی ملی در کردستان