مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 07:052021-03-06اقتصادي

دایر شدن دبیرخانه شهرجهانی کلاش در مریوان


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مریوان، از اختصاص مکان توسط شهرداری برای احداث دبیرخانه شهر جهانی کلاش در این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/کردستان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مریوان، از اختصاص مکان توسط شهرداری برای احداث دبیرخانه شهر جهانی کلاش در این شهرستان خبر داد.

فریاد حدادیان در جلسه ای با حضور آرمان وطن دوست معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان در دفتر شهردارمریوان، اظهار کرد: شهر مریوان در سال94 به عنوان شهر ملی کلاش بافی و در شهریورماه سال96 به عنوان شهر جهانی کلاش از سوی شورای جهانی صنایع دستی انتخاب و معرفی شده است.

وی افزود: مریوان به عنوان یکی از قطب های صنایع دستی در سطح استان و قرارگیری درکنار طبیعت زیبا و بکر و فرهنگ اصیل و غنی منطقه موجب شده که این شهر همواره مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مریوان با اشاره به هم مرز بودن با کشور عراق عنوان کرد: این موضوع ارزش های ویژه اقتصادی را برای مریوان به ارمغان آورده است.

آرمان وطن دوست معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان نیز، بیان کرد: صنایع دستی منطقه مریوان به عنوان بخشی از میراث فرهنگی و نمادی از نوع زندگی و فرهنگ بومی مردم همواره در زندگی آن ها نقش اساسی دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دایر شدن دبیرخانه شهرجهانی کلاش در مریوان

دایر شدن دبیرخانه شهرجهانی کلاش در مریوان