مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 15:452021-03-05بين الملل

آمریکا بار دیگر خواستار توقف عملیات آزادسازی مأرب شد


نماینده دولت آمریکا در یمن از ارتش و کمیته های مردمی یمن خواست تا عملیات آزادسای استان مأرب را متوقف کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تیم لیندرکینگ نماینده دولت آمریکا در یمن امروز (جمعه) به همراه کریستوفر هنزل سفیر غیر مقیم آمریکا در یمن، با عوض بن مبارک وزیر خارجه دولت مستعفی یمن دیدار و گفت وگو کرد.

به نوشته وبگاه اخبار الیمن، در این دیدار ادامه عملیات آزادسازی مأرب از سوی ارتش و کمیته های مردمی و همچنین راههای تحقق صلح و آتش بس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عوض بن مبارک گفت که نیروهای دولت صنعاء بدون توجه به خواسته کشورهای [غربی] و قطعنامه شورای امنیت به عملیات خود در مأرب ادامه می دهند.

او ادعا کرد که شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در یمن از امنیت و ثبات منطقه دفاع می کنند و ارتش و انصارالله یمن را به بی ثبات زایی منطقه متهم کرد.

در مقابل نیز تیم لیندرکینگ فرستاده دولت بایدن به یمن نیز گفت که حوثی ها باید تمامی عملیات های نظامی خود در مأرب را متوقف کنند.

او نیز همچون وزیر خارجه دولت مستعفی بدون اشاره به حملات دولت سعودی و محاصره شش ساله، دولت صنعاء را به برهم زدن ثبات یمن متهم کرد.

ادعای این مقام آمریکایی در حالی است که دفتر سیاسی جنبش انصارالله روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت که آمریکا با اعمال تحریم ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا بار دیگر خواستار توقف عملیات آزادسازی مأرب شد

آمریکا بار دیگر خواستار توقف عملیات آزادسازی مأرب شد