مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 17:452021-03-04سياسي

رفع سوء تفاهمات بین مذاهب در حج به خوبی انجام می شود


رییس دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی گفت: در مناسک حج، همه مسلمانان با عقاید و افکار دیگر مذاهب آشنا می شوند و سوءتفاهم های بین مذاهب مختلف برطرف می شود.

- ایسنا/قم رییس دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی گفت: در مناسک حج، همه مسلمانان با عقاید و افکار دیگر مذاهب آشنا می شوند و سوءتفاهم های بین مذاهب مختلف برطرف می شود.

سیدمحمدعلی حسینی، رییس دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی امروز 14 اسفندماه در همایش بین المللی مغرب اسلامی حج و حرمین شریفین که در قم برگزار شد، گفت: پس از نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) و قرآن کریم آنچه که می تواند محور وحدت باشد حج است زیرا جنبه جهانی و بین المللی دارد.

وی با بیان اینکه از همه زبان ها، قوم و نژاد و مذهب های مختلف در حج شرکت می کنند و همین امر سبب تحقق وحدت می شود، افزود: حج یک آیینه ای از تمام اسلام است و برنامه ها و آداب و رسومات مذهبی و افکار و اندیشه های مختلفی که در این حوزه وجود دارد باید مطرح شود که در این همایش به آن پرداخته شده است.

حسینی با ذکر آیه شریفه وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِنًا وَاجْنُبْنِی وَبَنِیَّ أَنْ نَعْبُدَ الْأَصْنَامَ؛ و [یاد کن] هنگامی را که ابراهیم گفت پروردگارا این شهر را ایمن گردان و مرا و فرزندانم را از پرستیدن بتان دور دار.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع سوء تفاهمات بین مذاهب در حج به خوبی انجام می شود

رفع سوء تفاهمات بین مذاهب در حج به خوبی انجام می شود