مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 16:252021-03-04سياسي

دعوت از ارمنستان برای پیوستن به پروژه های حمل و نقل ایران، آذربایجان و ترکیه


رییس جمهور آذربایجان در نشست سران کشورهای عضو سازمان اکو، از ارمنستان خواست به پروژه های حمل و نقل مشترک بین ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه ملحق شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس جمهور جمهوری آذربایجان گفت که این کشور به همراه ایران و ترکیه پروژه های حمل و نقل مشترکی دارند و ارمنستان نیز می تواند به جمع این سه کشور بپیوندد.

الهام علی اف پنجشبه با تأکید بر اینکه درگیری در قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان به پایان رسیده و به تاریخ پیوسته، اظهار داشت: ما به آینده می اندیشیم.

ما به منظور تأمین صلح و ثبات در منطقه، بررسی پروژه های حمل و نقل را که کشورهای زیادی را به هم وصل می کند، شروع کرده ایم.

آذربایجان، ترکیه و ایران در خصوص اجرای پروژه های حمل و نقل در منطقه، موضع مشترکی دارند و ارمنستان هم اگر رفتار عادی از خود نشان دهد، می تواند به این مجموعه ملحق شده و از آن بهره مند شود .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان که با وساطت روسیه صورت گرفت، ایروان متعهد شده است در مقابل ایجاد کریدور لاچین که قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان را به ارمنستان متصل می کند، کریدور زنگه زور را از اراضی خود جهت اتصال نخجوان به اراضی جمهوری آذربایجان ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت از ارمنستان برای پیوستن به پروژه های حمل و نقل ایران، آذربایجان و ترکیه

دعوت از ارمنستان برای پیوستن به پروژه های حمل و نقل ایران، آذربایجان و ترکیه