مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 15:402021-03-04اجتماعي

سازمان بهزیستی: 13 هزار خانواده در کشور داوطلب پذیرش فرزندخوانده هستند


مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه در زمان حاضر 13هزار خانواده در کشور داوطلب پذیرش فرزندخوانده هستند، گفت: تعداد متقاضیان همواره بسیار بیشتر از کودکانی است که بهزیستی اجازه واگذاری آنان را با دستور دادگاه دارد.

سعید بابایی در گفت و گو با ایرنا در زنجان افزود: در سال حدود هزار و 700 مورد فرزندخواندگی در کشور داریم، و گودکان به خانواده های داوطلب به عنوان فرزند خوانده سپرده می شوند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه در سطح کشور 600 مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست یا دارای سرپرست غیر موثر وجود دارد، اظهار داشت: حدود هشت هزار کودک در این مراکز زندگی می کنند.

بابایی افزود:علاوه براین مراکز33 شیرخوارگاه نیز در کشور فعال است که حدود هزار کودک در این شیرخوارگاه ها نگهداری می شوند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: اولویت ما این است که چه کودکانی که در شیرخوارگاه هستند و چه کودکانی که در مراکز شبه خانواده زندگی می کنند، زودتر وارد خانواده شوند، این خانواده ممکن است به صورت بازپیوند به خانواده اصلی خودشان باشد و یا خانواده هایی که این کودکان به صورت موقت وارد آنها می شوند تا وضعیت خانواده اصلی شان مشخص شود و یا می تواند در قالب فرزندخواندگی، به خانواده جایگزین و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان بهزیستی: 13 هزار خانواده در کشور داوطلب پذیرش فرزندخوانده هستند

سازمان بهزیستی: 13 هزار خانواده در کشور داوطلب پذیرش فرزندخوانده هستند