مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 08:002021-03-04بين الملل

ایرانِ قبل از «معاهده پاریس» و بعد از آن را ببینید! +نقشه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، 4 مارس سال 1857 میلادی تاریخی است پای یک قرارداد تلخ برای ایران؛ معاهده پاریس ! این معاهده که در سال 1235 شمسی در فرانسه امضا شد میان ایران و انگلستان بود بر سر افغانستان! حالا ماجرا چه بود که این همه کشور درگیر شده .

- ناصرالدین زورش به زورگوها نرسید دفعه بعد ناصرالدین قاجار خواست کار ناتمام پدرش را تمام کند و لشکر کشید به افغانستان.

این بار کمپانی هند شرقی افغانستان را هم مال خود کرده بود و تازه با افغانستانی های آزادی خواه که علیه اشغال کشورشان می جنگیدند جنگ های طولانی داشت.

لشکر ناصرالدین که به هرات رسیدند و شهر تصرف شد همان روز انگلیس به ایران اعلان جنگ داد؛ 8 کشتی جنگی به همراه تعدادی کشتی پشتیبانی وارد آب های جنوب ایران شدند و به جزایر ایرانی حمله کردند و چند ماه بعد جزیره خارک و بنادر بوشهر و خرمشهر و حتی بخش هایی از جنوب ایران را اشغال کردند.

در این میان انگلیسی ها سلطان عمان را هم تشویق کردند تا به بندرعباس حمله کند که بعدا معلوم شد انگلیسی بازی درآورده اند در حد اعلاء.

ناصرالدین هم که دید زورش به زورگویی انگلیسی ها نمی رسد میانجی گری فرانسه را پذیرفت و فرخ خان امین الملک سفیر ایران در فرانسه و لرد کاولی سفیر انگلیس در فرانسه رفتند و نشستند و معاهده پاریس را تنظیم کردند و هرات ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانِ قبل از «معاهده پاریس» و بعد از آن را ببینید! +نقشه

ایرانِ قبل از «معاهده پاریس» و بعد از آن را ببینید! +نقشه