مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 02:102021-03-03پزشكي

برای جلوگیری از آسیب های جسمی در خانه تکانی پایان سال چه کنیم؟


معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کاشان گفت: اصلی ترین نوع تهدیدها، آسیب به ستون فقرات است که با بلند کردن نادرست اجسام سنگین اتفاق می افتد.

- محمد پر آور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به اینکه سقوط از ارتفاع یکی از شایع ترین حوادث خانه تکانی در روزهای پایان سال است تصریح کرد: حتماً افراد در استفاده از نردبان ها و چهارپایه های مناسب از استاندارد بودن و قرار گرفتن درست آن اطمینان خاطر حاصل کنند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کاشان در مورد نحوه درست بلند کردن اجسام سنگین، گفت: این اجسام نباید به تنهایی جا به جا شود و افراد نباید آن را دورتر از بدن بگیرند تا موجب اسپاسم و کشیدگی عضلانی شود.

وی افزود: برای بلند کردن صحیح اجسام سنگین باید کنار آن نشست و بدون خم کردن عضلات کمر با استفاده از نیروی پاها جسم سنگین را از زمین برداشت تا عضلات کمر دچار کشیدگی و آسیب نشود.

پرآور نسبت به بروز آسیب های ناشی از تروما در اثر ضربه یا انرژی مازاد به عضلات در خانه تکانی روزهای پایان سال هشدار داد و گفت: اصلی ترین این نوع تهدیدها، از تنوع آسیب به ستون فقرات است که با بلند کردن نادرست اجسام سنگین اتفاق می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای جلوگیری از آسیب های جسمی در خانه تکانی پایان سال چه کنیم؟

برای جلوگیری از آسیب های جسمی در خانه تکانی پایان سال چه کنیم؟