مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 16:502021-03-03سياسي

عراقچی: تنها راه پیشبرد برجام رفع تحریم های غیر قانونی از سوی آمریکاست


معاون سیاسی وزارت امور خارجه تنها راه پیشبرد برجام را رفع تحریم های غیر قانونی اعمال شده از سوی آمریکا دانست و گفت: انتظار داریم طرف های دیگر از فرصت باقیمانده برای دیپلماسی بهره برداری سازنده کرده و از هرگونه اقدامی که موجب تخریب بیشتر فضای موجود شود اجتناب کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دور جدید رایزنی های سیاسی ایران و یونان میان معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل وزارت خارجه یونان امروز - چهارشنبه - از طریق مجازی برگزار شد.

در این نشست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ثمیستوکلیس دمیریس دبیرکل وزارت خارجه یونان آخرین تحولات مربوط به برجام و روابط دوجانبه را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تایید اهمیت حفظ برجام به عنوان یک دستاورد دیپلماسی در دوران معاصر، بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام و لغو کامل تحریم ها را شرط اساسی برای اجرای کامل تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران خواند و تأکید کرد: اقدام ایران در کاهش تعهدات هسته ای خود منطبق بر مفاد برجام بوده و در واکنش به عدم اجرای تعهدات آمریکا و اروپا صورت گرفته است.

وی اعلام تعهد سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان برای حفظ برجام را ناکافی دانست و افزود؛ خویشتنداری جمهوری اسلامی ابرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراقچی: تنها راه پیشبرد برجام رفع تحریم های غیر قانونی از سوی آمریکاست

عراقچی: تنها راه پیشبرد برجام رفع تحریم های غیر قانونی از سوی آمریکاست