مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 14:402021-03-03بين الملل

روسیه برای برگزاری نشست بین الافغانی آماده می شود/ سفر «خلیل زاد» به مسکو


نماینده رییس جمهور روسیه در امور افغانستان امروز با اعلام آماده سازی تدارکات لازم برای برگزاری نشست بین الافغانی در مسکو، از سفر نماینده آمریکا در امور افغانستان به کشورش خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی طلوع، ضمیر کابلوف نماینده رییس جمهور روسیه در امور افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش در حال آماده سازی تدارکات لازم برای برگزاری نشست بین الافغانی در مسکو است.

نماینده رییس جمهور روسیه در امور افغانستان در این خصوص گفت: زلمای خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز به زودی برای دیدار در این خصوص به مسکو سفر می کند.

مذاکرات بین الافغانی از سپتامبر 2020 آغاز شد؛ حال آنکه تاکنون راه به جایی نبرده و خشونت ها نیز به واسطه عدم تمایل نیروهای بیگانه و اشغالگر برای خروج از این کشور، افزایش یافته است.

در سال 2020، شمار تلفات غیرنظامیان در درگیریهای افغانستان، 8 هزار و 820 نفر بود که در مقایسه با 2019، کاهشی 15 درصدی را تجربه کرد.

اما نکته نگران کننده، تغییر روند تلفات و صعودی شدن بی سابقه آن در سه ماهه پایانی 2020 است که با آغاز مذاکرات بین الافغانی مصادف شده است.

در حالی که از دوشنبه هفته پیش، بار دیگر مذاکره میان طالبان و کابل بعد از چند هفته بلاتکلیفی از سر گرفته شد؛ سازمان ملل طرفین را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه برای برگزاری نشست بین الافغانی آماده می شود/ سفر «خلیل زاد» به مسکو

روسیه برای برگزاری نشست بین الافغانی آماده می شود/ سفر «خلیل زاد» به مسکو