مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 13:452021-03-03اقتصادي

سرانه آب گلستان پاینن تر از متوسط کشوری است/ ضرورت بهره وری با شیرین کردن آب دریا


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: سرانه آب استان سالانه به ازای هر نفر یک هزار و 250 مترمکعب است که نسبت به متوسط کشور پایین تر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحسن حسینی امروز در همایش روز ملی آب 13 اسفند اظهار کرد: گلستان استان کم آبی است و ما با محدودیت منابع آبی در استان مواجه هستیم و عاقلانه ترین کار سازگاری با این کم آبی است و باید از این آب بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی با اشاره به بارش سالانه در استان گلستان تصریح کرد: سالانه حدود 450 میلیمتر بارندگی و 9 میلیارد متر مکعب بارش در استان گلستان است که حدود 70 درصد این بارش تبخیر می شود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان بیان کرد: آبی که به عنوان آب تجدیدپذیر در استان وجود دارد حدود 2.

5 میلیارد متر مکعب است و آب قابل برنامه ریزی 7/1 میلیارد متر مکعب است و سرانه آب استان در سال به ازای هر نفر یک هزار و 250 مترمکعب است که نسبت به متوسط کشور پایین تر است.

حسینی بر لزوم بهره وری در حوزه آب تاکید و بیان کرد: شیرین کردن آب دریا،  استفاده از آبهای شور و لب شور، انتقال آب از حوضه های مجاور وصرفه جویی در بخش های مختلف از جمله راهکارها است.

وی  افزود: 80 درصد عمده آب استان در بخش کشاورزی، 10 درصد شرب، سه درصد صنعت استفاده می شود و ما با همین پتانسیل آب موجود باید آب شرب، صنعت، کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه آب گلستان پاینن تر از متوسط کشوری است/ ضرورت بهره وری با شیرین کردن آب دریا

سرانه آب گلستان پاینن تر از متوسط کشوری است/ ضرورت بهره وری با شیرین کردن آب دریا