مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 09:502021-03-03فرهنگي

کتابی برای آشنایی با نقاشی معاصر اصفهان


گروهی از هنرمندان و علاقه مندان به پژوهش هنر، آثار 26 نقاش معاصر اصفهان را از سال 1360 تا 1390 مورد بررسی قرار داده اند و حاصل تحقیقات آنان، در قالب کتاب «بررسی نقاشی اصفهان» از سوی نشر اسپانه به چاپ رسیده است؛ - ایسنا/اصفهان گروهی از هنرمندان و علاقه مندان به پژوهش هنر، آثار 26 نقاش معاصر اصفهان را از سال 1360 تا 1390 مورد بررسی قرار داده اند و حاصل تحقیقات آنان، در قالب کتاب بررسی نقاشی اصفهان از سوی نشر اسپانه به چاپ رسیده است؛ کتابی که 14 اسفندماه در موزه هنرهای معاصر از آن رونمایی می شود.

حسین تحویلیان، ایده پرداز و پژوهشگر کتاب بررسی نقاشی اصفهان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این کتاب، بخشی از یک پروژه است که از سال ها پیش در ذهن من بوده و شامل نقاشی اصفهان در دوره صفویه، قاجار و همچنین دوره معاصر می شود.

وی ادامه داد: بخش بررسی نقاشی اصفهان در دوره صفویه، سال 1382 در قالب کتاب مکتب نقاشی صفوی اصفهان به چاپ رسید و سپس با تصویب حوزه هنری اصفهان از سال 1392 پژوهش بر روی نقاشی معاصر اصفهان شروع شد.

این کار تا سال 1395 ادامه یافت و نزدیک به 20 نفر از هنرمندان و علاقه مندان به پژوهش هنر در طول پروژه با من همکاری کردند.

این هنرمند نقاش تصریح کرد: محدوده این پژوهش روی هنرمندان فعال بسته شده بود و خوشبختانه این هنرمندان در قید حیات بودند؛ به هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابی برای آشنایی با نقاشی معاصر اصفهان

کتابی برای آشنایی با نقاشی معاصر اصفهان