مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 09:352021-03-03اقتصادي

جای خالی صنایع تبدیلی کشاورزی در ایلام


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه پتانسیل استان در زمینه های مختلف کشاورزی ، کم نظیر و یژه است، گفت: جای خالی صنایع تبدیلی در زمینه روغن کشی و قندسازی مشکلی است که امیدواریم با حضور سرمایه گذاران حل شود.

- محمدعلی اقدسی با حضور در ایسنا، اظهار کرد: در استان ایلام با داشتن شرایط آب و هوایی متنوع و پتانسیل ها و زیرساخت های موجود در مناطق مختلف اقداماتی در زمینه توسعه کشاورزی استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بزرگ ترین و مهم ترین فعالیت در بخش کشاورزی در سال های گذشته اجرای طرح های زیربنایی تامین آب، بوده است،گفت: احیای دشت های خوزستان و ایلام اقدامی مهم بود که این طرح در استان شامل احیا و بازسازی و نوسازی اراضی در سطح 47 هزار هکتار بود؛ خوشبختانه عملیات اجرایی و آن به پایان رسیده و در حال حاضر 47 هزار هکتار اراضی مشمول این طرح به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند و فاز دوم این طرح در حدود 9 هزار هکتار بوده که در صورت تامین اعتبار وارد فاز اجرایی خواهد شد.

اقدسی گفت: طرح سامانه گرمسیری حدود 18 هزار هکتار بوده و کار اجرایی شبکه های فرعی و اجرای سیستم های نوین آبیاری در داخل مزرعه که از تعهدات سازمان جهاد کشاورزی بوده انجام شده و باید وزارت نیرو نسبت به ایجاد شبکه اصلی انتقال آب اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی صنایع تبدیلی کشاورزی در ایلام

جای خالی صنایع تبدیلی کشاورزی در ایلام