مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 09:002021-03-03اجتماعي

چگونه استرس و اضطراب دانش آموزان را کنترل کنیم؟


برای جلوگیری از استرس، اضطراب و حتی افسردگی در بین دانش آموزان باید مسئولان به طور جدی به مقوله آموزش تاب آوری تحصیلی در مدارس توجه کنند.

- جی پلاس، محمد حلاجی افزود: تاب آوری تحصیلی، به عنوان یکی از معروف ترین حیطه های تاب آوری، بیانگر توانایی دانش آموزان و دانشجویان برای رویارویی کارآمد با موانع، چالش ها و فشارها در موقعیت های تحصیلی است؛ درواقع تاب آوری به معنای توانایی مقابله با شرایط دشوار و پاسخ انعطاف پذیر به فشارهای مکرر زندگی روزانه است.

تاب آوری استرس را محدود نمی کند، مشکلات زندگی را پاک نمی کند، بلکه به افراد قدرت می دهد با مشکلات پیش رو مقابله سالم داشته باشند، بر سختی ها فائق آیند و با جریان زندگی حرکت کنند.

مهر نوشت؛ وی تصریح کرد: دانشجویان ممکن است در دانشگاه به مشکلات متعدد و مکرری دچار شوند که تاکنون با آنها مواجه نشده اند، درنتیجه توانایی مدیریت احساسات و هیجانات، توانایی تجزیه و تحلیل موقعیت و پیدا کردن راه حل های مناسب و تصمیم گیری های منطقی در این موقعیت های چالش برانگیز تحصیلی می تواند از اهمیت بسزایی برخوردار باشد.

حلاجی ادامه داد: در صورتی که دانشجویان در مواجهه با رویدادهای تنش زای تحصیلی زود بشکنند، انعطاف نداشته باشند و خود را فردی قربانی و ناتوان ارزیابی کنند، تعادل زیستی و روانشناختی خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه استرس و اضطراب دانش آموزان را کنترل کنیم؟

چگونه استرس و اضطراب دانش آموزان را کنترل کنیم؟