مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 08:402021-03-03سياسي

راهکارهای ترویج فرهنگ قرض الحسنه در مراکز پژوهشی و علمی بررسی شود


مدیر عامل صندوق قرض الحسنه مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: لازم است راهکارهای ترویج فرهنگ قرض الحسنه در مراکز پژوهشی، علمی و دانشگاه ها و حوزه های علمیه به صورت اتاق فکر مطرح و بررسی و راهکارهای تقویت و ترویج آن تبیین شود و مقالات متعددی در این راستا تولید گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین مجید ستوده با اشاره به آیه 11 سوره حدید مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَیُضَاعِفَهُ لَهُ وَلَهُ أَجْرٌ کَرِیمٌ؛ آن کیست که به خدا قرض نیکو دهد (یعنی قرض الحسنه و صدقه دهد و احسان به فقیران کند) تا خدا بر او چندین برابر گرداند و او را پاداشی با لطف و کرامت باشد.

، گفت: قرض الحسنه یک معروف برجسته در اقتصاد اسلامی است که آیات و روایات متعددی در ارتباط با آن وارد شده که لازم است این معروف الهی ترویج و راهکارهای اجرایی ارتقای سطح کمی و کیفی آن تبیین شود و به همین منظور شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 14 اسفند هر سال را به نام روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه نامگذاری کرده است.

وی با بیان اینکه انگیزه معنوی و اخروی قرض دهندگان و همچنین رفع نیاز ضروری قرض گیرندگان دو رکن اساسی قرض الحسنه است، تصریح کرد: قرض دادن یک نوع سرمایه گذاری با بازدهی و ارزش افزوده معنوی است؛ قرض الحسنه از این جهت که رفتاری همراه با رح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای ترویج فرهنگ قرض الحسنه در مراکز پژوهشی و علمی بررسی شود

راهکارهای ترویج فرهنگ قرض الحسنه در مراکز پژوهشی و علمی بررسی شود