مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 08:202021-03-03پزشكي

راه های کنترل خشم و پرخاشگری در کودکان


مدیر گروه سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: باید به کودکان یاد بدهیم گاهی آنطور که ما دوست داریم دنیا پیش نمی رود و در شرایط بحرانی قرار می گیریم و باید راه حلی که کمترین عارضه را داشته باشد، - ایسنا/کرمان مدیر گروه سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: باید به کودکان یاد بدهیم گاهی آنطور که ما دوست داریم دنیا پیش نمی رود و در شرایط بحرانی قرار می گیریم و باید راه حلی که کمترین عارضه را داشته باشد، پیدا کنیم و شرایط را بپذیریم.

دکتر علی بهرام نژاد در گفت و گو با ایسنا درباره راه های مهار پرخاشگری کودکان اظهار کرد: خشم یک هیجان طبیعی است و داشتن آن به بقاء انسان کمک می کند اما وقتی این خصلت به قصد آسیب رساندن به خود و دیگران صورت می گیرد، پرخاشگری است.

وی با اشاره به اینکه هیجان خشم می تواند مفید و موثر باشد، افزود: خشم وقتی به سراغ ما می آید که دچار ناکامی شویم و در واقع انتظاراتی که از دیگران، خودمان و محیط داریم، اگر برآورده شود تبدیل به احساس مثبت می شود و اگر نیازها غیرمنطقی باشند غالبا برآروده نمی شوند و دچار ناکامی می شویم و هیجان خشم به سراغ ما می آید.

بهرام نژاد تصریح کرد: اگر بلد نباشیم این خشم را مدیریت و راه حلی برای آن پیدا کنیم، تبدیل به پرخاشگری شده و رفتار نابهنجار صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های کنترل خشم و پرخاشگری در کودکان

راه های کنترل خشم و پرخاشگری در کودکان