مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 08:152021-03-03اقتصادي

واردات 32 میلیارد دلار کالا به کشور در سال جاری/ کالاهای گروه 27 هم ترخیص می شود


معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه در 11 ماه ابتدای امسال 32 میلیارد دلار کالا به کشور وارد شده است، گفت: تمهیداتی اندیشیده شد تا گروه کالایی 27 که دارای ثبت سفارش و منشا ارز هستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، عباس قبادی در مورد ترخیص کالاهای گروه 27 در گمرکات، افزود: کالاهای گروه 27 رقمی کمتر از 50 میلیون دلار دارد که در مقابل 32 میلیارد دلار واردات رقم کوچکی است.

معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: البته تحریم ها و مسایل ارزی مشکلاتی را برای مجموعه واردات و ترخیص کالا به وجود آورد که با تدابیر اندیشیده شده توسط ستاد اقتصادی دولت، بخش عمده ای از کالاهای مانده در گمرکات به سرعت ترخیص شد.

وی گفت: در 11 ماهه سال 99 بالغ بر 20 میلیون تن کالا به ارزش تقریبی 32 میلیاررد دلار وارد کشور شده است.

قبادی  اظهار داشت: واردات کالا در کشور مشمول یک سری ضوابط و مقررات است، باید ثبت سفارش انجام شود، تأمین ارز و منشأ ارز صورت بگیرد و موضوعات پولشویی و موضوعات مختلف دیگر مشخص شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اینکه آنچه تکلیف وزارت صمت است کاملا ایفا شده و از اینجا به بعد کار به سمتی می رود که کالا به کشور وارد شود، ادامه داد: باید به گونه ای عمل نکنیم که کشور را در یک فشار ارزی قرار د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات 32 میلیارد دلار کالا به کشور در سال جاری/ کالاهای گروه 27 هم ترخیص می شود

واردات 32 میلیارد دلار کالا به کشور در سال جاری/ کالاهای گروه 27 هم ترخیص می شود